Cafeaua reduce riscul de cancer la colon
Cancerul de colon reprezinta aproximativ 20% din totalul neoplasmelor, ocupand locul al doilea la nivelul intregii populatii, depasit la barbati doar de cancerul bronhopulmonar, iar la femei de cancerul de san. De-a lungul timpului, specialistii au analizat factorii care favorizeaza aparitia cancerului de colon, precum si posibilele modalitati de preventie a afectiunii.
Cercetatorii de la Centrul National de Cancer din Tokyo au efectuat studii pe un esantion de peste 96.162 de persoane, barbati si femei, pentru o perioada de peste 12 ani. Studiile au demonstrat o legatura evidenta intre consumul de cafea si reducerea riscului de a dezvolta cancer de colon la femei. Dupa ajustarea datelor in functie de varsta si alti factori de risc, cercetatorii au constat ca spre deosebire de persoanele care nu consumasera cafea niciodata, femeile care consumau in mod frecvent cafea aveau un risc relativ de doar 0,44 de cancer de colon (o reducere a riscului cu 56%).
Manami Inoue, conducatorul acestui studiu, a declarat ca mecanismul prin care consumul de cafea contribuie la reducerea riscului de cancer de colon nu este inca in totalitate explicat, poate fi determinat de cafeina continuta de cafea, dar si de proprietatile antioxidante ale cafelei. Cert este ca un consum moderat si regulat de cafea contribuie la reducerea riscului de cancer de colon in randul femeilor.
NESCAFÉ prezinta si rezultatele studiului “Coffee and tea, consumption and cancers of the bladder, colon and rectum” realizat in Canada de cercetatorii C.G. Woolcott, W.D. King si L.D. Marrett, care a concluzionat ca un consum moderat de cafea este relationat cu un risc mai scazut de cancer la intestinul gros, atat in randul femeilor, cat si al barbatilor. O alta serie de cercetari au demonstrat o scadere a riscului de a dezvolta cancer de colon cu un procent de pana la 28% in randul persoanelor care consumau pana la 4 cani de cafea pe zi, spre deosebire de cei care consumau mai putin de o cana de cafea pe zi. Astfel, legatura dintre consumul de cafea si reducerea riscului de cancer de colon a fost observata in cadrul cercetarilor realizate atat in Asia, cat si in Europa si America de Nord.
“Studiile clinice furnizate de NESCAFÉ au aratat ca, pe termen lung, un consum moderat si regulat de cafea este asociat cu scaderea riscului de aparitie a cancerului de colon. Cafeaua scade riscul de aparitie a cancerului de colon, insa consumatorii trebuie sa aiba in acelasi timp o alimentatie si un stil de viata sanatos si echilibrat.”, declara Elena CASAPU, specialist NESCAFÉ in nutritie.
Cafeaua solubila este o cafea 100% naturala, procesul de productie al cafelei solubile demonstrand faptul ca aceasta se produce ca si cafeaua macinata. Singura diferenta intre procesul de productie al cafelei macinate si cel de productie al cafelei solubile este filtrarea apei in cazul cafelei solubile. In timpul productiei, nu este afectata in niciun fel calitatea boabelor de cafea si se pastreaza intacte proprietatile acestora, rezultatul fiind o cafea solubila naturala.
(Madalina MIHALTIANU, redactor-sef "Farmacist.ro", adaptare dupa comunicat de presa NesCafe, 23.03.2010)