Consumul moderat de cafea are efecte benefice asupra stomacului
Bifidobacteriile sunt micoorganisme active ce se gasesc la nivelul tractului gastrointestinal, in special la nivelul colonului si care au importante efecte benefice asupra sanatatii. Ele impiedica inmultirea bacteriilor patogene, intretin si normalizeaza flora intestinala, moduleaza raspunsul imun sistemic si local, ajuta digestia si producerea de vitamine.
Un studiu citat de NESCAFE, efectuat la Centrul Nestle de Cercetare si Dezvoltare, a aratat cum consumul moderat de cafea solubila poate creste numarul anumitor bacterii din stomac ce sunt responsabile pentru o mai buna digestie. Cercetarile au demonstrat ca, in urma consumului de trei cani de cafea solubila pe zi, pentru o perioada de 3 saptamani, are loc o crestere a numarului de bifidobacterii.
“Rezultatul nostru a demonstrat ca un consum moderat de cafea determina o crestere a activitatii metabolice si/sau a numarului de bifidobacterii, un grup de bacterii cu efecte benefice binecunoscute asupra organismului uman”, au declarat cercetatorii studiului, condusi de Rodrigo Bibiloni de la Institutul de Cercetare Nestle din Lausanne, Elvetia.
Cercetarea a inclus 16 adulti, voluntari, cu o stare de sanatate buna, avand varste cuprinse intre 21 si 57 de ani si indicele masei corporale intre 20 si 30 kg/m2, care au consumat cate trei cani de cafea zilnic timp de trei saptamani. Voluntarii au avut o dieta stricta, timp de trei saptamani, inainte de perioada in care trebuiau sa consume cafea, in care nu au consumat alimente precum iaurturi, produse din cereale integrale sau lapte fermentat, care pot contribui la cresterea numarului de bifidobacterii. La finalul cercetarii, numarul de bifidobacterii a crescut pentru toti participantii, cu cresteri importante in special la persoanele care aveau un numar mai mic de bifidobacterii initial.
Astfel, rezultatele studiului mentionat de NESCAFE sugereaza ca un consum moderat si regulat de cafea poate fi util pentru cresterea numarului de bifidobacterii si pentru o mai buna activitate metabolica. Cercetarile continua pentru a afla care sunt componentele din cafea responsabile pentru acest efect benefic al cafelei asupra organismului.
“Studiul mentionat de NESCAFE a demonstrat ca un consum moderat de cafea poate fi benefic pentru sanatate datorita efectului bifidogenic. Bifidobacteriile, recunoscute pentru efectele pozitive asupra organismului, sunt asociate si cu scaderea incidentei de alergii si pot duce la prevenirea anumitor boli.”, declara Elena CASAPU, specialist NESCAFE in nutritie.
Un consum moderat de cafea, o alimentatie echilibrata si diversificata precum si un program de activitati fizice variat sunt foarte importante pentru un stil de viata sanatos.
(Madalina MIHALTIANU, redactor-sef "Farmacist.ro", 14.06.2010)