Scaderea consumului de sare, economii de 30 mld dolari la bugetul SUA
Reducerea cantitatii de sare folosita in industria alimentara in SUA ar avea atat efecte medicale pe termen lung, prin prevenirea accidentelor cerebrale vasculare si a infarctelor, dar si economice, economisind aproape 30 miliarde de dolari, contravaloarea serviciilor medicale, sustin cercetatorii de la Universitatea Stanford.
Intr-un studiu realizat in colaborare de Facultatea de Medicina Stanford si Veterans Affairs Palo Alto Health System acestia au simulat pe computer efectele reducerii aportului de sodiu la o populatie cu varste cuprinse intre 40 si 85 de ani.
Folosind datele unei campanii similare ce s-a desfasurat in Marea Britanie, cercetatorii estimeaza ca reducerea sarii in industria alimentara va duce la o scadere cu 9,5% a consumului de sare.
Acest lucru va duce la o scadere modesta a valorilor tensiunii arteriale, suficienta pentru a micsora riscul de boli cardiovasculare.
Potrivit datelor obtinute, publicate in revista Annals of Internal Medicine, peste 500.000 de americani ar putea fi astfel “salvati” de un accident vascualr cerebral fatal si peste 400.000 de infarct.
(Maximilian CONSTANTINESCU, redactor-sef “Medic.ro”, adaptare dupa http://med.stanford.edu, 03.03.2010)