Vitamina B3, utila in tratarea accidentului vascular cerebral?
Niacina, vitamina B3, ar putea fi utila in ameliorarea functiilor neurologice dupa un accident vascular cerebral, indica primele rezultate ale unui studiu desfasurat de cercetatorii de la Spitalul Henry Ford., Detroit, SUA. Intr-o cercetare pe animalele de laborator, s-a observat ca, atunci cand acestea au primit niacina dupa un accident cerebral, s-au dezvoltat noi retele vasculare in creier, ceea ce se traduce clinic printr-o imbunatatire a performantelor neurologice.
Al doilea pas il reprezinta studiile clinice, pentru a investiga efectul niacinei la pacientii afectati de accidental cerebral vascular. “Daca se dovedeste ca niacina are efect si la oameni, atunci vom avea la dispozitie un tratament ieftin si usor de administrat pentru una dintre cele mai devastatoare afectiuni neurologice”, spune dr. Michael CHOPP, director stiintific al Institutului de Neurostiinte Henry Ford.
Accidentul cerebral este cea de a treia cauza de deces in SUA si principala cauza de disabilitate.
(Maximilian CONSTANTINESCU, redactor-sef “Medic.ro”, adaptare dupa www.henryford.com, 25.02.2010)